Sunday, September 23, 2007

Tweed Tweed Tweed

Jag har ju börjat arbeta igen efter en evighet av ledighet. Några kvarter från min arbetsplats finns en mycket trevlig sybehörsaffär som säljer det mesta i textilväg. Där har jag funnit något som jag blivit helfrälst i; TWEED.
Denna omisskännliga lyster är underbar helt enkelt.
Jag lade rabarber på två härvor av silkestweed från Garnstudio:


Ville först sticka från senaste Knitty men garnet var för tunt och jag ville inte bland ut det med något annat så istället blev det en hatt från Garnstudio:

Min kära syster agerar model. Som tack för detta krävde hon hatten vilket jag var tvungen att acceptera. Som tur är så finns det ju en härva kvar som räcker till en upprepning.


Jag bloggar sällan men stickar desto mer. I helgen var vi iväg och jag hann en och en halv uppsättning av Foliage från Knitty.
Bilder av detta samt den nu färdiga February Baby Sweater kommer så snart jag får tillfälle att fotografera i dagsljus.
Annars funderar jag över knästrumpor... Någon som vet något snitsigt mönster?

5 comments:

LenaL said...

Jättehärlig mössa, den skulle nog vara något att tänka på!

Sussry said...

Vilken skön mössa! Ser ursnygg ut.

Dödergök said...

Snygg mössa och jättevackert garn. Jag börjar också luta åt tweed hållet, jag är sugen på att sticka någonting väldigt engelskt.

Sussry said...

Du är taggad. Se min blogg för mer info.

antfarm said...

Tweed känns ju också väldigt engelskt och trevlig;)

Jag har länge varit sugen på Silke-tweed från garnstudio. Det tror jag är riktigt trevligt.

Debbie Bliss har ett fantastiskt mönster på en flätstickad barnkappa i tweedgarn som jag gärna skulle vilja ha i vuxenstorlek. Den fanns i en bok jag lånade på biblan.

Ja, nu finns det nästan ingen hejd på mig när jag börjar tänka på tweed.......