Friday, April 13, 2007

Avundsjuka

Äntligen har jag bestämt mig för vad det rödmelerade garnet från Ullspinneriet skall användas till:
En sjal med mönster från Bonniers Stickbok, enkel vinranka.
Har börjat och tycker att spetsmönster är det bästa som finns i stickväg.

Läste förresten i McDonalds gratistidning för föräldrar att Ann Söderlund med familj är sådär härligt avslappnade och planlösa att de nyligen stack till Mexico utan en krona på fickan. Ha säger jag!!! Jag vet ju vad de lägger sina kronor på; superelipsbord och Katvigjackor till barnen. Det är alltid så enkelt att vara avslappnad när man egentligen har pengar!

Om jag hade pengar skulle jag anställa en fransk au-pair som lärde dottern att tala franska och sedan skulle jag sticka spets i halvtrådigt ullgarn med stickor nr 1. Det skulle bli skira spetsar.

Ikväll spelar Weeping Willows och dem ska jag se.

1 comment:

Anonymous said...

Ååå, du har sett å hört WW, nu blir jag avundsjuk! De var här i veckan och jag jobbade den kvällen... tungt...