Saturday, April 7, 2007

Skåpgömma igen

Men hur ska jag någonsin bli klar med mockasinerna?

Ska börja maska av för tår nu på den sista men misstänker att jag kommer att sticka om mockasin nr ett. Både häl och avmaskning blir så mycket bättre på nr två och det kommer att bli svårt att använda dem om inte känslan blir densamma på båda mockasinerna, ni vet det här med symmetri etc.
Det måste alltid kännas likadant på vardera kroppshalva annars blir man så medveten om asymmetrin och kan inte tänka på något annat.

Alltså kommer jag att sticka om mockasinen och därför blir jag aldrig klar och kommer aldrig att kunna börja på något annat.
Farväl ni fina härvor från Ullspinneriet, farväl du Clapotis, farväl alla vackra sjalar, farväl farvä

Bilden föreställer en hemdesignad halsduk som var urtrist att sticka, blev alldelse för tjock och varm, egentigen inte alls bekväm förutom under extrema väderförhållanden.

Nä, jag går och återvinner istället.

No comments: