Wednesday, May 30, 2007

Film

Amerikanska filmer jag gillar:
Beautiful Girls
The Ice Storm
Donnie Darko
Med denna bakgrund så är det trevligt att läsa GP´s filmrecension idag där man annonserar en film ikväll som heter Imaginary Heroes som jämförs med både The Ice Storm och Donni Darko.
Visas på en filmkanal som vi inte har tillgång till och därför går jag genast till biblioteket som har en jättebra filmbank.
Igår visade SVT den sista Ang Leefilmen (särskrivning eller inte?) Mat, dryck, man, kvinna. Så fångande inledning där jag genast fick vika av ut till köket för att se vad som fanns att äta. Det blev en bit mycket kletig kladdkaka.

Samma klänning men blixtförekomsten är det som skiljer bilderna åt. Den här klänningen var så trevlig att sy så mer tyg är redan inköpt. Har flera ideér om hur mönstret kan modifieras.


Jag har återupptagit Bird´s Eye igen med bättre reultat.

Kämpar fortfarande med tummen till Bursviggen som inte vill ge med sig. Blir lite trött och vill bara bli klar, en känsla som inte hör ihop med stickning.


Har fått namn på vantbloggaren som ska få vantar av mig. Blev så glad när jag läste att hon gillar lila. Det är ju en så bra färg att sticka i, man tröttnar aldrig! Det är lite av ett misstag med färgkombinationen på Bursviggen, så starka färger tillsammans blir lite tröttsamt efter ett tag.
Så kommer det aldrig att kännas med lila...
Har också fått mail från vantbloggaren som skall sticka vantar till mig. Än en gång blev jag glad, har ju redan läst hennes blogg och blivit så imponerad.
Sticksidan ska kanske ge sig in på matchmakingarenan...

1 comment:

Botilda said...

Å, vilken fin klänning! Är det ett eget mönster eller har du hittat det någonstans? Vill du dela med dig?