Wednesday, June 13, 2007

Foto...

När jag surfar runt bland stickbloggarna slås jag av insikten att jag inte alls framställer min stickning på ett särskilt lockande sätt. Många bloggare tar fantastiska bilder på sin produktion och det är ju dessa bloggar som man också mer än gärna återkommer till.
Jag har med denna nyvunna kunskap försökt att utnyttja min kamera på ett bättre sätt men det är inte helt enkelt (kolla Brooklyn Tweed suck så snyggt)

Ikväll visas Mr Ernest på SVT. Den är bra som alla Wildehistorierna.
Förra sommaren var jag jättegravid under den värsta värmeböljan och levde ett sådant där subliv på nätterna och låg i dvala på dagarna. Då tittade vi på Morden i Midsummer och Inspector Morse som finns utgivna i boxsystem.

3 comments:

Joanna said...

Brooklyn Tweed har fantastiska foton, men också otroligt snygga stickade saker! och snygg blogg!

lillstrumpa said...

Jag hade också en väldigt intensiv Morden i Midsomer-period förra sommmaren, såg mig igenom alla säsongerna från början till slut...mmmm!

Kommisarie Morse har jag inte fastnat lika mycket för, men det är ju ändå engelsk deckare så det kan ju aldrig bli helt fel :)

Håller med att det var grymt snygga garnbilder i länken. Nu blev jag sugen på att starta lite nya stickprojekt som kan bli snygga foton...

Dödergök said...

Undrar när sommarens omgång av Morden i Midsommer ska dra igång egentligen? det blir ju ingen riktig sommar utan på nåt sätt!

Jag övar på att ta fina foton på mina stickningar men jag har insett att det inte är någon mening med att vara alltför konstnärlig för då ser man inte plagget. Jag blev väldigt imponerad och inspirerad av din länk!