Wednesday, June 20, 2007

Så kul

med trevliga kommentarer. Jag är en lycklig bloggare som bara får trevliga och snälla inlägg i boxen. Mycket motiverande.
Jag stickar för närvarande den här
och har svårt att publicera bildbevis då stickningen än så länge bara är en härva. Lockar istället med härliga länkar som är både inspirerande och vackra.

Knitt the Classic
Alianne
Handknitter
Heather
Knitting in Colour
Midnight Purls

Imorgon är det midsommar och det förväntas regna hela dagen. Så gick det med den krocketturneringen och grillkvällen.
Istället blir det nog inomhusmat och kanske ett strategispel... Hur man nu kan spela timslånga uppmärksamhetskrävande fantasispel när två tio-månaders barn skall medverka.
Jag har i alla fall förberett med grovt bröd som just nu bakas i ugnen samt jordgubbstårta med mandelbotten och Lemon Curd. Jordgubbarna kommer från vår egna odling men tyvärr är gubbarna i klar minoritet till mördarsniglarnas stora lycka.
Varför föredrar sniglar sådant som är gott tex jordgubbar och sallad och varför är inte sniglarna själva en delikatess? Om någon kom på ett bra recept på flamberad mördarsnigel med glaserade hjortron så skulle jag nog kunna bli rik. Jag får ju köpa hjortron men trots det skulle det kunna bli en nätt förtjänst.
Nästa år ska jag bara odla sådant som sniglar inte gillar.

Glad midsommar

1 comment:

Sussry said...

Trevlig midsommar. Hoppas du får en bra helg!