Saturday, August 18, 2007

Fira fira fira fest fest fest!



Jag bloggar sporadiskt nu för tiden...
Har firat ettårsdag för dotter S med kakor en masse och tårtor i plural.
Har också frenetiskt avverkat första och enda säsongen av Jericho. Inte den bästa serien skåderspelarmässigt eller så men ack så spännande. Jag fastnar alltid för temat civilisationens undergång.
Jag stickar vidare på yllekoftan
men det går sakta. Inte så inspirerande stickning men jag tror att den kommer att bli tjusig som färdig.
Har kollat länge på senaste Interweave Knits och funderar på Brooklyn Tweeds
senaste tröja Cobblestone Pullover
till mannen T. Men hur pass avancerad är den? Fixar jag den på engelska? Orkar jag hålla andan upp så lång tid som till en herrtröja? Vad är meningen med livet? Hur kan gud vara god när världen ser ut som den gör?

Återkommer... med en massa svar

1 comment:

Sussry said...

Klart du tuggar dig igenom den tröjan. Heja på!