Thursday, April 3, 2008

Veronicas benvärmare

Jag har gett mig in på Laminaria med stor entusiasm. Efter att ha både surfat och ravelerat på ämnet bestämde jag mig för att använda mig av Garnstudios Alpaca. Främst för att jag vid sjalens början befann mig i en mindre halländsk stad där utbudet mestadels består av Garnstudios sortiment. Eftersom jag är en handlingens kvinna kunde jag ju inte vänta på att få en hembeställning levererad. Så nu har jag börjat med detta färgval, kungsblå 6790. För en ovan sjalstickerska är det inte helt självklart hur man ska göra men efter ett par upprepningar tror jag att jag fixar den första biten i alla fall. Nu funderar jag bara på det där med Addi Lace, om det kanske skulle vara något för mig. Jag har tidigare varit inne i sjalsvängen men fick hoppa av pga stickrelaterad ledvärk. Vissa stickor är ju helt omöjliga att sticka spets med...
Parallellstickningen består utav ett par önskade benvärmare från brorsdotter Veronica. Ett restgarnsprojekt som består av Alpaca igen blandat med ett okänt akrylmohairlikanden nystan jag hittat på Åhlens av alla ställen. Troligtvis blir det alldeles för varmt för att använda dem det närmsta halvåret men...

1 comment:

Katarina Nimrodsson said...

Vilken fin sida du har jäte mycket fint att titta på man blir ju bara så sugen
Tycker själv om att sticka och sy Jag har jut börjat att blogga