Monday, March 31, 2008

Tribute to the Knitters from Finland

I min bloggvärld ligger de finska stickbloggarna högt i kurs. Inte bara tekniskt sett eller hur de presenterar sina alster utan också för de fantastiska färgkombinationerna och unika designen. Jag har själv ingen koppling alls till grannlandet och förstår nada av de icke-engelskspråkiga bloggarna men är fullt nöjd med att titta på bilderna.


Samma gamla strumpor men tillsammans... Jag är nöjd med att använda mig av ett tema i färgskalan. Lite som de där bröllopsplanerarna, de har också tema som styrredskap.

3 comments:

Sillen stickar said...

Jag gillar verkligen din blogg. Kul att komma hit.Jag håller med dig, mkt snygga inspirerande bloggar.
Jag är sugen på att prova magic loop- många är ju verkligen supernöjda med den. Jag tror jag ska prova-hur lång bör rundstickan vara?
hälsningar f Cilla

Anonymous said...

Det är så otroligt vackra bilder på din blogg. Det verkar som om du verkligen kan fotografera samt att du har en bra kamera.

Dödergök said...

Vad spännande med lite finska länkar, eftersom jag inte förstår ett ord finska har jag inte botaniserat i dem förut men du har ju så rätt i att det kan räcka att titta på bilderna.

Nu har jag börjat med sjalen ur senaste Knitty, spännande med lite ovanliga lösningar och maskor, riktigt kul än så länge.