Wednesday, March 12, 2008

Kommentar

Måste ju bara slänga in några kommentarer om nya Knitty. Bra nummer tycker jag helt enkelt. Kan tänka mig både Honeycomb, Lace Ribbon, Marjorie och Brighton

Söker forfarande efter det ultimata garnet till Cobblestone men också efter modet att beställa oversea då jag till naturen är en gniden typ som helst handlar på lokal rea...
Igår kväll satt jag länge och sökte runt. Bla på Ravelry som så smidigt kunde lägga upp en presentation på de vanligaste garnkvaliteterna som används vid detta mönster. Att man inte blir totalt beroende av denna fantastiska Ravelry övergår mitt förstånd.

Evening Stockings for a Young Lady (jag då alltså) är klara och används flitigt. Vi måste bara vänta in en strimma dagsljus för publicering.

Bild på senaste inköpen får illustrera dagens inlägg.
Fitted Knits har en himla massa tjusiga, lite damiga, mönster. Jag vet inte riktigt om jag skulle kunna känna mig bekväm i något av dem.
Det skulle i så fall vara Back-to-School U-Neck-Vest eller Cozy V-Neck Pullover with Deep Ribbing
Traditional Scandinavian Knitting är mest ett impulsköp då jag, trots min humanistiska livsåskådning, älskar (och jag menar verkligen älskar) grafiska mönster och diagram. Och det får man mycket av i denna bok.


Nu blev det en del länkning!

No comments: