Wednesday, January 23, 2008

Hedera

Hedera från Knitty



Mitt dilemma är; ska jag sticka vidare trots att jag vet att de kommer att bli för stora? Den senaste tiden har jag sysslat med en hel del upprepning (garn alltså)vilket inte är så störtkul. Samtidigt är jag jättesugen på att sticka Dödergöks fantastiska halstub /löskrage i det illgröna garnet.
Hmmm...

Jag har för närvarande begåvats med något större tidsutrymme och lägger del av denna tid på att testa bloggerfunktioner. Ibland blir det lite bättre och ibland lite sämre. Jag gillar min bakgrundsbild mycket mycket men vet inte riktigt om formatet är det bästa... Jag återkommer.

2 comments:

Stick-kine said...

Så fina sockor! Jag har också märkt att de amerikanska sockorna blir för långa. Svårast blir det när man stickar från tån och uppåt. När ska man börja med hälen? Allt mäts ju i inch och även om jag har ett sådant måttband stämmer det inte alltid med min fot... varför? Som väl är har jag vänner runt mig som har större fötter än jag så sockorna kommer väl till pass i alla fall!
Hälsningar från Stick-Kine

Dödergök said...

Å vet du att mitt hjärta blev varmt av kärlek när jag såg dina Hedera? Dels för att de är stickade i den mest dödergökiga av alla färger men när jag klickade upp dina insåg jag att jag inte stickat fel på mina för de ser likadana ut som dina, eller så har vi gjort samma fel och det gör ju ingenting för de är jättefina hur som hellst.
Jag har alltså stickat Hedera i sommras och jag tyckte inte att mina blev så som på bilderna i Knitty, på bilderna ser det ut som att ränderna av vridna räta maskor är helt släta, utan en hoppande maska på vart tredje? varv eller nåt.
Missförstå mig inte nu, jag tycket fortfarande att mina blev fina och dina är helt fantastiska, men det har retat mig att jag inte kunde få till mina på samma sätt som på bilderna.
Pust vilken lång kommentar det här blev.
Jag gillar dina Hedera skarpt! :)