Wednesday, January 30, 2008

Tulpaner




Efter att ha funderat fram och tillbaka bestämde jag mig för att bordlägga Hedera och istället plocka fram mitt karamellfärgade Regiacolor och ta mig an Monkey istället. Ska nu snart slutföra den första strumpan och är så himla nöjd över att jag valde att hellre fly än illa fäkta med Hedera i felgarn med fel sticknummer. Stickar nu med vad jag tror är sticka nr 2,0 och det är så kul att sticka...
Jag missade sockklubben hos Stickamera men väljer att haka på i smyg och inspireras av de mönster som dyker upp där. Februaristrumpan låter mycket intressant, den ska jag ge mig på

Men mest av allt väntar jag på att vårnumret av Interweave Knit kommer, preview gav lite spetskänsla. Det gillar jag. I ett anfall av egogenerositet blev jag också en Rowanmedlem. Det är viktigt att vara snäll mot sig själv när man omger sig med samma väder sedan september förra året.

1 comment:

Strumpstickan said...

Vad händer när man är Rowanmedlem?