Sunday, February 3, 2008

Mönster


Jag har verkligen fastnat för att blanda mönstrat garn med enfärgat. Detta mönster är en blivande vante där Fabel och Alpacca från Garnstudio mixas. Jag tycker att upplevelsen av mixen blir lite tvådimensionell.


Jag kör vidare med de här stora bilderna, vet inte riktigt vad jag tycker än. Å ena sidan är det så blaffigt men å andra sidan känns bliggen mer rejäl om man faktiskt kan se detaljer. Men å den tredje sidan så kn man ju det även om jag väljer att publicera små bilder. Vilket dilemma. Det som avgör det hela är nog om bildstorleken påverkar uppkopplingstiden...

6 comments:

Britt-Marie said...

Jag håller med dig om att blanda enfärgat med flerfärgat garn. Det är så läckert när du gjort det. Prova randa ett par sockor på samma sätt två varv av varje.

De vantarna skulle gärna få flyga vidare hem till mig. Ser så mjuka och goa ut.
Kram

Byian said...

Tack tack. Ska helt klart testa att randa sockor som du föreslår.

katarinaw said...

Jättfint! Jag gillar också kombinationen enfärgat och flerfärgat garn. Särkilt i ränder, det blir jättesnyggt.

Angående stora bilder: de flesta numera har ju nån form av bredbandsuppkoppling, så stora bilder brukar ju inte vara nåt större problem. Jag föredrar att läsa bloggar med stora snygga bilder, men det är ju en smaksak, antar jag.

Anonymous said...

Jättefina bilder. Du måste ha en bra kamera. Jag gillar också de stora bilderna, de är så skarpa och snygga.
Dessutom mycket vackert med blandningen av flerfärgat och enfärgat. Det måste jag pröva. Roligt när man bli så inspirerad.

Anonymous said...

jag är också pro stora bilder. superfint med mönstrat + enfärgat garn också :)

Byian said...

Tack för alla snälla komentarer. Jag gör som ni säger och väljer de stora bilderna från och med nu.