Monday, February 25, 2008

Företag som jag inte gillar

Babyproffsen som på ett ytterst oproffsigt sätt försökte att kränga en ickefunktionell babytermometer. Fy skäms.

Me&I som först tog över sex veckor på sig för att leverera mig en klänning, (när jag fick den så hade jag ju redan köpt en annan till den speciella festen som klänningen var ämnad för) och sedan inte ville skicka tillbaka mina pengar när jag returnerade klänningen. Fy fy fy.

Coop (alla former) som nästan alltid låter bli att beställa hem tillräckligt mycket ekologisk mjölk. 

ICA som beställer hem alldeles för mycket kött så att de antingen får märka om eller slänga det.

Jag har också funderingar på lut om att lägga Interweave Knits till denna lista som inte har skickat mig det senaste numret och inte heller svarat på mtt mail angående detta.  De var väldigt snabba med att dra mitt kort vid min beställning så jag vet att det finns snabb arbetskapacitet i detta företag. Samtidigt vill jag beställa Cobblestone därifrån men vågar inte låta dem lägga rabarber på mitt kort en gång till utan att få någon som helst valuta för mina pfenningar. Vilket i-landsproblem.

Väljer att inte länka till min lista, räcker med reklam  nu.

3 comments:

Anonymous said...

Hej! Trevligt att du hittat min blog! Ännu trevligare att du lämnade en kommentar, tack för det! :) Jag arbetstränar på en handelsträdgård.
Har lagt till din blog bland mina länkfavoriter, så jag kommer gärna tillbaka hit! Ha det så bra!
//Sofia

lillstrumpa said...

Hm, jag gillar ju coop (de flesta former) eftersom de verkligen har det överlag bästa ekoutbudet, och driver fram ett utökat utbud med sina änglamarkprodukter...mina coop brukar aldrig ha problem med mjölken. Tror du verkligen de låter bli att beställa, eller kan de vara så att de inte kan få hem så mycket som de önskar?

(Själv ogillar jag Willys som har närmast obefintligt ekoutbud, och ofta uselt utbud rent allmänt. Skulle köpa rårörda lingon till min lunchlåda häromdagen, (vid jobbet finns bara Willys) och de hade inte en enda lingonsylt med ens 50% lingon i, bara deras egna lågprismärken ... hmpf.)

Byian said...

Nja, Coop i mitt område är överlag väldigt dåliga på eko-produkter. Jag brukar också välja ekologiskt framställd produkter när det går men som sagt, på Coop är det mer regel än undantag att de har ekoalternativ.
Men visst är det himla trist med affärer som bara tar in sina egna märken, man blir liksom påtvingad något man inte vill ha.
Vi har börjat att beställa kött från ekobeställarna vilket är kanonbra. Numera köper vi aldrig kött i affärerna utan hämtar en låda istället någon gång ibland. Då är hela produktionen medveten, allt från fodret till slakten. Det har också resulterat i att vi äter mindre kött (vilket jag ser som positivt).