Tuesday, February 5, 2008

Puh

Monkeys klara! Vilket roligt sockmönster, snygga och allt.

Falska flätsockorna är upplagda för att stickas.
Eftersom Monkeysarna blev lite ojämna, stickade den ena hårdare än den andra (eller den andra lösare äne den ena), så har jag bestämt mig för att simultansticka fakesockorna.
Men Magic Loop är ett måste, har inte kunnat använda mig av strumpstickor sedan jag fick koll på den fantastiska metoden.
Att lägga upp två strumpor på en rundstickor kräver dock sin kvinna, i mitt fall, och jag har under hela Gossip Girl suttit med tungan rätt i mun ch försökt få till det. Nu tror jag att det sitter.

Annars har jag fyndat 150 g flickrosa ullgarn för 40 kr allt som allt. Något fulmärke (som Robert Gustafssons fulöl) på Göfab som den alltid lika observanta Strumpstickan uppmärksammade. Tack för tipset.
Sedan tog jag en sväng i den andra staden på lunchen och fiskade upp 250 g Ulltweed från Garnstudio för 100 kr allt som allt. Jag är nöjd.

Och mitt i alla garnhändelser så kom Rowan på posten. Hittade alternativet till Cobblestone, Earthley , som jag tror att jag ska ge mig på. Jag tror tekniken på svenska heter tappade maskor.

Efter kunnig rådgivning har jag bestämt mig för att fortsätta med de megagigantiska bilderna. Det blir ju så mycket mer effekt!! Men för att det ska bli bra bilder kräver min kamera att det inte bara ska finnas inspiration och intressanta objekt, det måste också finnas dagsljus. Det blir det inte så mycket av de dagar som ägnas åt yrkesarbete.

No comments: