Saturday, February 23, 2008

Ingen mössa men väl fakeflätsstrumpor plus lite vintage knitting

Den där mössan jag tidigare skrev om ligger kvar i UFO-högen med en massa annat. Men sockklubbens februaristrumpor är klara:
Stickade helt efter beskrivning, ingen modifikation över huvud taget.
Har använt mig av Jumper-och strömpegarn i en vinröd kulör. Tydligen tillverkas inte detta garn längre vilket jag inte kan påstå att jag gråter över. Vet inte riktigt, garnet kändes lite mer syntetiskt än vad det behövde kännas liksom..


Däremot så har jag inhandlat Knitting Vintage Socks av Nancy Bush och gett mig på Evening Stockings for a Young Lady. Precis vad jag behöver för framtida soaréer. Fabel är materialet. Den där boken är förresten en dyrgrip, underbara mönster.


5 comments:

Anonymous said...

Javisst är boken underbar. De grå sockorna blir verkligen vackra.

Strumpstickan said...

Jättesnygga!

Dödergök said...

Nu blev jag ännu mer övertygad om att jag måste köpa den där boken. Vackert med grått till det mönstret.
Februarisockorna blev också fin fina.

Efwa - Medea said...

Trots din tveksamhet till materialet i dina februarisockar så är ju färgen underbar!! Mönstret på de grå sockarna är också väldigt fint.
Den boken borde jag kanske beställt när jag beställde från Amazon men så blev det inte denna gången.

Eva i Halmstad said...

Vilka fina sockar du har gjort.
Den boken måste beställas.
Ha en go helg på dej.
Eva.