Monday, January 28, 2008

Manly Mitts

Jag gillar verkligen Knittymönster.
Hittar bara mer och mer som jag vill sticka. Ravelry är ju en outsinlig källa till dessa vill-göra-mönster och min mycket praktiska kö där blir bara längre och längre.


Manly Mitts från Knitty blev så bra och jag är särskilt nöjd med kombinationen av överblivet sockgarn och tjockt ullgarn. Vantarna ska till min far som är mycket i skogen där sockgarnet kommer väl till pass.
Själv så har jag just nu blivit student igen vilket är härligt. Jag vill aldrig sluta vara student. Jag har kvar en liten del av jobbet fortfarande vilket nog ska hålla mig kvar i vardagen (men också möjliggöra den ekonomiska delen).

2 comments:

Dödergök said...

Oj vilka fina vantar! Jag har sett dem i lite olika varianter och dina är klart snyggast. Färgerna passade ihop men bröt ändå av på ett väldigt trevligt vis. Fin fint. :)

Strumpstickan said...

Vilka snygga vantar och så fint det blev med färgrandningen...!