Monday, January 21, 2008

Vad är det för fel mina fötter?

Jag har vid upprepade (!) tillfällen gett mig på att sticka amerikanska sockor men aldrig riktigt fått till det. Varför blir de alltid för stora? Tittar på Ravelry efter bilder på både Hedera och Monkey och ser bara små sockersöta tossingar i strumpa och pump (s) med alldelse tajta och slimmade monkeysar. Varför blir inte mina det? Hur små stickor ska jag ha egentligen????

Min fråga är alltså, lägger kameran bort ca tre skostorlekar vid webpublicering eller är det så att amerikanska sockar ska stickas med amerikanskt garn oavsett om gauget verkar stämma till att börja med?

3000
3000
3000
3000
härligt

2 comments:

Anonymous said...

Jag stickade mina Hederor i Regia på stickor 2.5mm men då stickar jag ganska hårt.

Anonymous said...

Jag stickade mina Monkeys på 2,5 mm och i Regia garn. Blev breda och stora. Jag kunde nog ha minskat en hel rapport eller gått ned i stickstorlek men 2,0 är lite väl pluttigt för mig...
//Klockarbarn