Thursday, July 5, 2007

Böcker

Fick mina böcker efter en lååång väntan. Sedan vet jag inte om det är Adlibris fel eller om min tidsuppfattning är snedvriden. Härlig läsning och blev mest förtjust i Knitters Almanac. Så underbar i all sin layouts enkelhet. Här blir man inte förförd av smaskiga färgbilder utan mer fängslad av det lockande språket.
Har spenderat de senaste kvällarna med att spela spel. Har helt fastnat för Carcasonne som är ett mycket enkelt strategispel som snabbt kan bli väldigt intrigerande och listigt beroende på hur man själv lägger upp spelet. Till skillnad från Elasund ex så går det snabbt att spela en omgång vilket jag räknar till spelets fördel.

Har inhandlat garn till vantbytesprojektet och skall snart sätta igång med detta.

Tycker att det är skönt med regn och regn och regn. Blir tillfälle att vara inomhus och göra små saker. Lider givetvis med dem som drabbas illa av vattenmassorna och är glad att bo där det är liten risk för skada.

3 comments:

miastick said...

Hej! På Grötö blir det en härlig stickhelg i slutet av oktober. Är du med på västsvenska handarbeta-listan (yahoo)så får du veta mer- annars får du hålla ut till 20 juli ;-)
Linda på Deisy design är med och ordnar, så där kan du säkert också få veta mer.

Anonymous said...

Jag sökte efter "Knitters Almanac" på adlibris men fick bara fram boken "Historien om en hare" av Schwitters, Kurt!!?? Bokus hittade den direkt så jag beställde den där istället för historien om en hare vill jag ju inte ha...

lillstrumpa said...

Vi har visst inte bara samma köksmatta utan även tycke för samma spel...carcassonne är en favorit hemma hos oss också :-)
(gillas t om av min icke-spelförtjuste sambo...)

Med den trenden borde jag väl spana in den där stickalmanackan också... ;)