Thursday, July 12, 2007

Taggad i den svengelska betydelsen

av Sussry har jag blivit vilket betyder att jag ska skriva åtta saker om mig själv:
  • Har tidigare varit matte till fyra katter vilket inte gjorde oss jättepopulära bland våra grannar. Nu har vi två katter vilket ger en bättre grannsämja.
  • Köpte hus för sex år sedan för att vi inte hade råd med lägenhet. Huset har en grå eternitfasad vilket föranleder alla besökare att lägga huvudet på sned och stöttande säga att man i alla fall kan måla den. Vi fortsätter envist att bevara fasaden smutsgrå för att huset bättre skall stämma överens med den övervuxna trädgården.
  • Gick humanistisk linje på gymnasiet.
  • Arbetar med missbruksfrågor inom psykiatrin i landstinget. Tycker inte att landstinget är en särskilt bra arbetsgivare.
  • Tycker om att arbeta med människor.
  • Tycker om havsbad, promenader i regn, plocka bär och svamp, titta på tv-serier i sträck, läsa böcker som utspelar sig i England, sticka spets och andra former av mönster, renovera möbelfynd, optiska mönster, städa och att göra ingenting.
  • Vill vinna pengar och då fortsätta att studera kurser som inte leder till någonting annat än mitt eget nöjes tillfredsställelse.
  • Vill lära mig att sticka snabbare.

2 comments:

Sussry said...

Hoppas du inte misstyckte att jag taggade dig.

Håller med dig om att landstinget är dålig som arbetsgivare. HAr jobbat inom det i 6,5 år och blir bara irriterad på hur de hanterar personalen. Varför jag stannar? Bra fråga. ;-)

antfarm said...

Hej!

Har inte läst din blogg tidigare men har nu läst de senaste inläggen och upptäckte att det nästan lika gärna kan ha varit jag själv som skrivit dem. Åtminstone då det gäller drömmen att vara född i en engelsk adelsfamilj, plocka svamp och lukta på gamla skinnböcker...

Ska nog "titta in" lita oftare.