Sunday, July 8, 2007

Regn regn regn

men ändå varmt så det är skönt att vara ute. Detta gör att top-down-raglan framskrider mycket sakta. Ett så enkelt mönster borde ju kunna färdigställas på nolltid men ibland så lockar slakt av mördarsniglar mer än slätstickning.


Stickar ärmarna med den, för mig, nyupptäckta metoden Magic Loop. Fantastiskt! Så skönt att slippa strumpstickorna som jag egentligen aldrig blivit riktigt god vän med (oavsett vad jag kanske har gett sken utav tidigare)
Jag idkar inte bara slakt och stickar, jag läser också:
Omslagsbild
Tidsresenärens Hustru av Audrey Niffenegger
Den blir bara bättre och bättre för varje kväll jag läser. Lite amerikansk (men det kan man ju inte hålla emot en amerikansk författare) på det sättet att författaren försöker snärja läsaren till att hela tiden fortsätta läsa genom att dela ut väl många hintar om vad komma skall. Men inte alls samma utsträckning som Dan Brown i Da Vinci Koden...

1 comment:

Anonymous said...

Hi, I found your blog through your link to my blog.

I LOVE the green baby pants. They are adorable!

I also loved reading "The Time Traveler's Wife." Are you reading it?