Monday, July 30, 2007

Bytesbytesbytes...Vantar!

Jag är en lyckligt lottad person. Inte bara för alla idéer jag har gällande stickprojekt utan också för att jag varit med i vantbytet.
När det sedan visar sig att min vantbytare har stickat vantar i tvåändstickning så är min lycka total. Jag fullkomligt älskar resultatet av detta tåtande som jag ej själv behärskar.
Se här vad jag idag fått av Kine:




Tack snälla du för de underbara vantarna. Nu längtar jag efter en kall höst!
På min egen stickfront så har jag ju stickat färdigt top-down-raglan. Har så klart inte "monterat" den (fäst trådar och rätat till den) men här är lite detaljstudier:



Magic-Loop-projektet:

2 comments:

Dödergök said...

Vilken tur du hade med dina vantar! Jättefina ju!

Tröjan ser också fin ut (det man ser av den) och magic loop är verkligen magiskt och mystiskt, jag förstår ingenting alls! :)

Strumpstickan said...

WoW! Vilket snyggt mönster på nedeersta bilden!