Thursday, July 19, 2007

Knit the Classic



För ett tag sedan hängde jag på Knit the Classic. Idén luktar läderinbundna tjocka böcker, eftermiddagste, stärkande promenader, konversation, broderi etc. Kort sagt, Enid Blytons värld. Har länge misstänkt att jag fötts i fel socialgrupp och ska inte alls vara sprungen ur det välkända proletariatet utan istället ha en silversked fäst i mungipan och mitt fädernesarv vara ett gods på den engelska landsbygden.
Då detta gudomliga misstag inte kommer att rättas inom överskådlig framtid tröstar jag mig med Knit the Classic
Snart publiceras bilder på den nu färdiga Top-Down-Raglan men inte på de bytesvantar som snart ska sändas.

2 comments:

Dödergök said...

Vilken rolig och galen idé, perfekt för anglofiler som mig själv. Tanken på att föra samman böcker och stickning känns väldigt spännande, hoppas att du kommer att skriva mer om detta projekt!
Själv ska jag hålla mig långt borta från div byten och knitalongs tills jag har stickat klart min tvåändsstickning.
Men att läsa om andras stickgalenskap är alltid roligt och inspirerande!
Vad läser ni för bok just nu?

Byian said...

Just nu är det "The Tenant of Wildfell Hall" av Anne Brontë som är månadsbok. Jag själv deltar inte denna månad, fullt upp av allt annat som samlas på hög. Juni månads bok var Mansfield Park av Jane Austen vilken jag läste men inte stickade något till.
Men visst är det en underbar ide!